niedziela, 21 grudnia 2014

Koniec mojego ksiązkowego dzieciństwa :c

            Niby mam już 14 lat i moje dzieciństwo powinno się skończyć gdy miałam 10-11 ale dopiero w zeszłym tygodniu zakończyłam ten etap, a mianowicie skończyłam czytać  Harry'ego Pottera.  Weiele osób uważa, że Zakon Feniksa to najlepsza część ja natomiast jestem innego zdania. Według mnie,  to Insygnia Śmierci rozwalają system. Akcja jest w nich Najbardziej  zwięzła i najbrdziej trzyma w napięciu. Mimo, że moment w którym umiera Voldemort nie został zbyt wyczerpująco opisany, to jest to najwspanialsza książka wszechczasów. Zakochałam się w niej od pierwszego rozdziału i momentami nie mogła się oderwać ( co było kłopotliwe gdy zabierałam książke do szkoły :) ) W tej częśći seri widać dojrzałość J.K Rowlling w pisaniu i jej przywiązanie do bohaterów. Książka zdecydowanie góruje nad filmem w wielu momentach ( oprócz ukazania śmierci Czrnego Pana ). Do czasu kiedy nie przeczytałam jeszcze siódmej części Harry'ego Najbardziej w mojej pamięci tkwiły Igrzyska Smierci, jednak teraz się to zmieniło. Zakończenie serii o czarodziejach i Hogwarcie napełniło mnie smutkiem, bo  był to poniekąd koniec mojego dzieciństwa książkowego, może to dlatego tak odwlekałam ten momemt ( czytałam  tą częśći na przemian z innymi książkami, przez co dokończenie jej zajeło mi aż 2 miesiące). Największym żalem nie napelniła mnie, jak innych, śmierć Zgredka, choć byłam do tego skrzata bardzo przywiązana, tylko ogólne zakończenie książki, nie było trochę jak dla mnie zaskakujace i wyczerpane, ponieważ nie opisało ono szczególnie życia w świecie czarodziejów po odejściu Voldemorta. Za zakończenia odejmuję więć jedną gwiazdkę, ale reszta była niesamowita, trzymająca w napięciu i momentami rozdzierająca duszę. a całokształt przyznaje ksiażce 9/10 gwiazdem i zapalam moja różdżkę na pamiątkę tych którzy polegli w Drugiej Bitwie o Hogwart.


4 komentarze:

  1. Hej. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Mam nadzieję, że odpowiesz na moje pytania. Pozdrawiam :)

    http://najedzona-ksiazkami.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią wziełabym w tym udział ale nie wiem czy wiesz ale zrobiłaś to niepoprawnie, ponieważ powinnaś zadać 11 pytań i nominować 11 blogerów, więc przykro mi

      Usuń
    2. Troszeczkę się zagapiłam, przyznaję.
      Pytania dopełniłam, ale wyłamuję się z zasady 11 nominacji.
      Pamiętaj, że jak nie chcesz odpowiadać, to nie musisz. Nikt Cię do tego nie zmusza.
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Odpowiem, bo to dla mnie kopniak na rozpęd i dziekuje, że mnie nowinowałaś :3

      Usuń